Projektbeskrivning

Network Innovation

investing group binary options Istället använder Network Innovation e-postmarknadsföring som den enda kanalen när man bjuder in kunder till olika aktiviteter. ”Det blir fullt varje gång, och det är vi väldigt nöjda med”, säger marknads- och säljchef Erik Petterson.

Network Innovation fyllde tåget med 4 000 besökare

80 events per år

http://shepline.com/?soba=free-binary-robot&e05=04 free binary robot Network Innovation är stor distributör till den grafiska och fotografiska branschen, och är väldigt aktiva med olika kundarrangemang. Varje år bjuder man in till cirka 80 events för att träffa kunderna, och kunddatabasen innehåller idag cirka 30 000 e-postadresser. Det är allt från inbjudningar för tio deltagare till större events.

Mässa på räls

opzioni binarie rovinato Tidigare deltog Network Innovation på alla nationella mässor inom branschen men det visade sig efter hand att leadshögen efter mässans slut till 95% bestod av förfrågningar från Stockholmsföretag. Mässorna lyckades inte locka tillräckligt många besökare utanför Stockholmsregionen och då gällde det att möta kunden på plats i stället. Det var då man bestämde sig för att arrangera en rullande mässa genom att hyra ett helt tåg av SJ. Eventet fick heta ”On Track Imaging” och är Network Innovations absolut största enskilda marknadssatsning. Tre gånger, vartannat år, har man gjort resan nu och resultatet är fantastiskt bra. Tåget är ute i två veckor och stannar i tio städer, från Umeå i norr till Malmö i söder. Under den senaste turnén var det över 4 000 besökare som klev ombord för att besöka mässan där branschens viktigaste leverantörer är med, och för att lyssna till olika seminarier i seminarievagnen.

För Cialis 60 mg nätet – Tanken bakom On Track Imaging är att knyta ihop hela kedjan i den grafiska processen, därav bredden både på utställare och seminarier, säger Erik Pettersson.

Inbjudningar och påminnelser med e-post och SMS

http://pro8.nu/?zxcvb=binaire-opties-in-het-weekend&173=36 binaire opties in het weekend Med hjälp av BizWizard skickar man ut epostinbjudningar till kunderna. Man anmäler sig via ett webbformulär och när tåget rullar in på respektive ort skickar man ut påminnelser, via både mejl och SMS, till dem som anmält sig.

Minimässa på plats hos kunden

binaire opties demo account Med sex utställningsvagnar, två biografvagnar, restaurangvagn och sovkupéer är det verkligen en komplett minimässa som möter kunderna på plats. I utställningsvagnarna är allt uppkopplat och i biografvagnarna hålls föreläsningar. När dagen är slut och kunderna har gått går det 40-50 personer starka ressällskapet till restaurangvagnen och äter middag, lyssnar på musik och umgås tills det är dags att krypa till kojs i sovkupén. Nästa morgon vaknar man pigg och utvilad i en annan stad. Två veckor på räls, med hög medial bevakning. – Det är ju ingen annan som har gjort de här tokerierna i branschen och dessutom blev vi kända av användarna! Alla vet ju vad man menar när man refererar till tågmässan, summerar Erik.

Tidig användare av e-post

Buy Tastylia (Tadalafil) Without Prescription Online E-postmarknadsföring började man med redan 2003, några år efter att Network Innovation bytte inriktning till den grafiska och fotografiska branschen. Tidigare hade Network Innovation bara marknadsfört sig genom sina återförsäljare, men med den nya inriktningen och med mer sofistikerade och dyra tekniklösningar blev det nu nödvändigt att göra sig mer synliga för slutanvändarna. Det var viktigt att kunna kommunicera direkt med kunderna, både för att få ut produktinformation men också för att positionera Network Innovation som en leverantör med hög kunskap och med egna konsulter. Där blev e-postmarknadsföringen väldigt viktig och är idag en ovärderlig kanal för den kommunikationen.

Månatliga nyhetsbrev

opcje binarne wyplata Network Innovation kommunicerar med en månatligt nyhetsbrev för slutkunder i Sverige och en norsk version för slutkunder i Norge, där de etablerade sig för tre år sedan. Formspråket har utvecklats och förståelsen för hur innehållet ska presenteras, och det är få som avanmäler sig från nyhetsbreven. – Vi har varit noga med att aldrig bara skicka ut produktinfo. Vi ska alltid ha redaktionell text med. Huvudlöpet är alltid ett kundcase där vi berättar om en kund som använder våra produkter, säger Erik. Produkter ligger med men endast som sidoartiklar.

Två superusers

trading al mimuto migliore sito Network Innovation var tidiga BizWizard-användare, och den senaste uppgraderingen till 3.0 är uppskattad. Två superusers ansvarar för helheten, men även de marknadsansvariga skriver redaktionella texter i BizWizard.

SMS som påminnelse

binäre optionen nur glück SMS-modulen används vid seminariearrangemang, för att påminna de som anmält sig om vilken tid seminariet börjar och i vilken lokal. – Det vi fått lära oss är att man får vara försiktig med SMS-utskicken, och tänka på integriteten, så att man använder den bara som en påminnelsefunktion, konstaterar Erik.

Kunddatabas på 30.000

ثنائي خيارات التداول البرمجيات إشارة إشارة النقد الاجنبى و Kunddatabasen med e-postadresser ökar hela tiden och är nu uppe i närmare 30 000. De flesta av dessa personer har någon på Network Innovation träffat på en mässa eller liknande. Det ger en större benägenhet att läsa de utskick de får, menar Erik . Öppningsfrekvensen för deras utskick är nu uppe i 45%, vilket är betydligt bättre än genomsnittet. – Det gäller att hitta en bra balans där man varken skickar för mycket eller för lite. När det kommer ett utskick så ska kunderna ha ett ansikte bakom utskicket, och det har de ofta eftersom vi ser många av kunderna på alla de seminarier och andra aktiviteter som vi genomför, säger Erik.

Nytt sätt att selektera kundinformation med ny webbplats

forex binary options system u7 review Inom kort ska webbplatsen byggas om och tydligare spegla de fyra avdelningarna som ska skapas inom Network Innovation. Kommunikationen i framtiden kommer att baseras på dessa fyra produktområden. Det ska vara enkelt för kunderna att hitta det de är mest intresserade av. När webbplatsen är ombyggd kommer man att göra ett e-postutskick som tydligt ska förklara de olika avdelningarna och lotsa kunderna till rätt plats. Genom att sedan analysera kundernas beteende på den nya webben kan man också selektera kommande nyhetsbrev och inbjudningar så att rätt information går till rätt person.

Inte en krona på annonsering eller postala utskick

http://www.monsterhigh123.com/?slesar=%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82%D8%A9-%D8%B3%D8%B1%D9%8A%D8%B9%D8%A9-%D9%84%D9%83%D8%B3%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA طريقة سريعة لكسب المال على الانترنت Erik PettersonMarknads och säljchef

Fakta:

operazionibinarie Network Innovation grundades 1993 i Sverige och är numera en oberoende distributör för den grafiska och fotografiska branschen. Man har specialiserat sig på den nordiska marknaden och säljer sina produkter via återförsäljare. Bolaget förändrades genom en sammanslagning av fyra olika bolag 2001. Företaget omsätter omkring 100 miljoner och har 30 personer anställda vid huvudkontoret i Nacka, Stockholm. I början av 2000-talet, när Network Innovation bytte inriktning till den grafiska branschen, sökte man med det nya profilerade utbudet och dyrare lösningarna ytterligare vägar att nå slutkunden än genom återförsäljarledet och mässor. Via BizWizard har Network Innovation etablerat en kunddatabas på 30 000 mottagare av vilka de flesta bygger på personliga möten. De genomför ca 80 evenemang per år och använder e-postmarknadsföring som den huvudsakliga kommunikationskanalen. De bästa slutkundskontakterna etableras genom inbjudan till tävlingar och kundevenemang, där den återkommande två veckor långa tågturnén On Track Imaging är det största evenemanget. Network Innovation har trots den ansträngda världsekonomin lyckats behålla bra lönsamhet.

Kontaktperson:

binäre optionen forum de Erik Petterson, erik.petterson@ni.sewww.ni.se